فن ورود به بازار کار را با فرزانگان بیاموزید!
08733226690
0

آموزش فهرست نویسی در ورد

آموزش فهرست نویسی در ورد

 

در این مقاله به کمک فیلم آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶ بطور کامل با ایجاد فهرست مطالب و ویرایش فهرست مطالب در ورد ۲۰۱۶ آشنا خواهید شد.

لازم به ذکر است که اگر به دنبال آموزش فهرست بندی خودکار در ورد ۲۰۱۳ و یا آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۰ هستید همین مقاله برای شما کافی است.

 

آموزش فهرست نویسی در ورد ۲۰۱۶
فهرست نویسی و یا به عبارتی فهرست بندی در ورد ۲۰۱۶ باعث خواهد شد که مخاطب قبل از هر چیری به سرعت به مطلب مورد نظر خود دست پیدا کند. با توجه به اهمیت این مطلب سازندگان این نرم افزار در کنار قابلیت ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶، امکان فهرست نویسی دستی در ورد را نیز برای کاربران فراهم کرده اند تا نمایش فهرست باب میل نویسنده و خواننده قرار بگیرد.

در این مقاله شما هر دو روش ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶ و فهرست نویسی دستی در ورد را فرا خواهید گرفت. با استفاده از این روش می توانید هم در زمان صرفه جویی کنید و هم فهرست مرتب تری داشته باشید.

 

ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶

حالا وقت شروع ایجاد فهرست اتوماتیک در ورد ۲۰۱۶ است. اما قبل از هر کاری خوب است درک مناسبی از استایل ها در ورد داشته باشید.

انتخاب هدینگ مناسب برای تیترها
همانطور گه گفته شد پیش نیاز فهرست نویسی آشنایی با Style می باشد. اما زیاد نگران نباشید با همین دانش فعلی هم می توانید فهرست بندی در ورد ۲۰۱۶ را انجام دهید.

برای این کار از تب Home به قسمت مشخص شده در تصویر زیر مراجعه کنید تا برای هر عنوانی که قرار است در فهرست بندی خودکار شما جای بگیرد یک هدینگ مناسب انتخاب نمایید.

انتخاب هدینگ مناسب برای تیترها
در قسمت اشاره شده با فلش آبی heading 1 و در قسمت قرمز heading 2 را مشاهده می کنید.

همانند شکل زیر اگر قصد دارید در متن پایان نامه، کتاب، مقاله یا … فهرست اتوماتیک ایجاد کنید، ابتدا روی تیترهایی که قرار است در فهرست شما قرار بگیرند کلیک کرده و کل تیتر را انتخاب نمایید. سپس برای مطالبی که تیتر اصلی هستند heading 1 و برای مطالب زیرتیتر یا تیتر دوم heading 2 و در ادامه heading 3 را انتخاب کنید.

آموزش هدینگ سازی برای لیست فهرست مقاله
توجه کنید که : برای تمام عناوین اصلی و فرعی این اصول را رعایت کنید. این کار را برای تمام تیتیرهای مهم خود انجام دهید.

اگر به یادگیری کامپیوتر و WORD علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم در دوره مهارت هفتگانه کامپیوتر ICDL شرکت کنید.

ایجاد فهرست مطالب
برای ایجاد فهرست مطالب بعد از هدینگ گذاری روی تیترها، به کمک کلید میانبر CTR+Home به صفحه ی اول پروژه خود مراجعه کنید. سپس از تب references در منوی بالای ورد باید گزینه ی table of contents را انتخاب نمایید.

ایجاد فهرست مطالب در ورد
با انتخاب گزینه table of content لیستی از تیترهای اصلی و فرعی با شماره صفحات مربوط به آنها ایجاد خواهد شد.

فهرست مطالب
ویرایش فهرست مطالب در ورد
در صورتی که نوع فونت ها نمایش داده شده در فهرست بندی ورد ۲۰۱۶ را نمی پسندید می توانید با کلیک راست بر روی هر یک از هدینگ ها، مثلا گزینه heading1 و انتخاب گزینه modify فونت و سایز مورد علاقه خود را انتخاب و تنطیم کنید.

اصلاح فهرست مطالب در ورد
همچنین ممکن است که بعد از ایجاد فهرست تغییراتی در متن خود ایجاد کنید. مثلا تیترهای اضافه تری درج گردد یا پاراگراف های بیشتری نوشته شود. این امر باعث تغییرات و عدم مغایرت شماره صفحات و تیترها با فهرست اولیه می شود. در این حالت برای اصلاح فهرست مطالب در ورد و به روز کردن تغییرات خود در فهرست مطالب، طبق شکل زیر روی گزینه update table در گوشه بالا، سمت راست یا چپ باکس فهرست مطالب کلیک کرده و از پنچره گزینه update entire table را انتخاب نمایید.

 

.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *