فن ورود به بازار کار را با فرزانگان بیاموزید!
08733226690
0

آموزش نصب ویندوز ۱۰ ( برای مبتدی ها)

حداقل های مورد نیاز ویندوز ۱۰

قبل از نصب ویندوز ۱۰، مشخصات ویندوز ۱۰ را در وب سایت مایکروسافت بخوانید و سیستم مورد نیاز آن را مرور کنید. ویندوز ۱۰ حداقل موارد زیر را می طلبد:

  • پردازنده یا SoC 1 گیگاهرتز یا سریع تر، سازگار با ویندوز ۱۰
  • RAM: حداقل ۱ گیگابایت (گیگابایت) برای نسخه ۳۲ بیتی یا ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
  • فضای رایگان هارد دیسک: ۳۲ گیگابایت یا بیشتر، هم برای نسخه ۳۲ بیتی و هم برای نسخه ۶۴ بیتی. بهتر است از ۶۰ گیگابایت یا بیشتر استفاده کنید.
  • کارت گرافیک: کارت گرافیک سازگار با Microsoft DirectX 9
  • صفحه نمایش با حداقل وضوح ۸۰۰ در ۶۰۰ پیکسل

آنچه باید قبل از نصب ویندوز ۱۰ بدانید و آماده کرده باشید

قبل از شروع باید کلید محصول ویندوز ۱۰ را داشته باشید، حتی اگر می توانید آن را بدون کلید نصب کنید. با این حال تا زمانی که ویندوز را فعال نکرده و کلید محصول را ارائه ندهید، نمی توانید به طور کامل از آن استفاده کنید. توصیه می کنیم از اینترنت و حساب مایکروسافت استفاده کنید.

اگر به فایل تصویری ISO برای ویندوز ۱۰ نیاز دارید، در مورد نحوه ایجاد یک USB stick یا ISO مطالعه کنید. همچنین می توانید از ابزار شخص ثالث استفاده کنید که برای دانلود هر نسخه از ویندوز ۱۰ به کار می روند.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

اگر می خواهید ویندوز ۱۰ را در یک ماشین مجازی اجرا کنید، بهترین برنامه های مجازی سازی که می توانند ویندوز ۱۰ را اجرا کنند شامل VirtualBox ، VMware Workstation (Player and pro) و Hyper-V هستند. VMware Workstation Player ، Hyper-V و VirtualBox محصولات رایگان این لیست هستند. اگر می خواهید ویندوز ۱۰ را روی ماشین مجازی نصب کنید، قبل از راه اندازی ماشین مجازی باید فایل راه اندازی ISO ویندوز ۱۰ را نصب کنید.

در طول آزمایشات، متوجه شدیم که در برخی موارد، فرآیند نصب ویندوز ۱۰ ممکن است گزینه ایجاد حساب آفلاین محلی (غیر مایکروسافت) را به شما ارائه ندهد. اگر نمی خواهید اطلاعات خود را با مایکروسافت به اشتراک بگذارید، قبل از اتمام نصب از اتصال رایانه به اینترنت خودداری کنید. این امر باعث می شود مراحل نصب ویندوز ۱۰ را با استفاده از یک حساب محلی به پایان برسانید بدون اینکه مجبور به ایجاد حساب مایکروسافت برای اتمام مراحل شوید.

در نهایت صرف نظر از اینکه آیا می خواهید چگونه ویندوز ۱۰ را از DVD یا CD، از فایل ISO یا از USB نصب کنید، باید مراحل مورد نیاز را بدانید. مراحل همگی یکسان است، بنابراین در ادامه روش نصب ویندوز ۱۰ را مشاهده می کنیم:

نحوه نصب ویندوز ۱۰ از روی DVD ، حافظه USB یا فایل ISO

رایانه یا ماشین مجازی خود را با استفاده از دیسک، USB یا فایل ISO با installation ویندوز ۱۰ بوت کنید. در عرض چند ثانیه، پیامی سریع روی صفحه می بینید که نشان می دهد برای ادامه باید هر کلیدی که می خواهید را فشار دهید. همانطور که پیغام می گوید عمل کنید. در حین لود نصب، لوگوی ویندوز ۱۰ نشان داده می شود.

در ابتدای نصب از شما زبان، زمان و فرمت ارز و تنظیمات ورودی صفحه کلید که می خواهید استفاده کنید، می پرسد. هر چه می خواهید انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

برای شروع نصب ویندوز ۱۰ روی Install now کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

نصب چند ثانیه طول می کشد تا شروع شود و سپس از شما می خواهد کلید محصول را برای ویندوز ۱۰ وارد کنید. کلید را تایپ کنید و روی Next کلیک کنید. اگر ویندوز ۱۰ را مجددا نصب می کنید، روی “I don’t have a product key.” کلیک کنید تا کپی شما بعدا فعال شود. همچنین می توانید ویندوز ۱۰ را بدون ارائه کلید و با کلیک روی “I don’t have a product key.” نصب کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

انتخاب کنید که کدام نسخه ویندوز ۱۰ را می خواهید نصب کنید: Windows 10 Home ، Windows 10 Education، Windows 10 Pro.

به شما شرایط مجوز ویندوز ۱۰ را نشان می دهید. اگر می خواهید آن ها را بخوانید. سپس، “I accept the license terms”را تیک بزنید و روی Next کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

نوع نصب موردنظرتان از شما پرسیده می شود. برای نصب ویندوز ۱۰، روی “Custom: Install Windows only (advanced).” ضربه بزنید. در غیر این صورت، Upgrade را انتخاب کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

از شما خواسته می شود که محل نصب ویندوز را انتخاب کنید. درایو یا پارتیشن مورد نظر خود را برای نصب انتخاب کنید و Next را فشار دهید. اگر نیاز دارید که پارتیشن های خود را به روشی خاص پیکربندی کنید، قبل از کلیک بر روی Next، از ابزارهای موجود برای ایجاد پارتیشن های جدید، حذف پارتیشن های قدیمی، قالب بندی و … استفاده نکنید.

اگر پارتیشن بندی بلد نیستید این مطلب را بخوانید

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

چند دقیقه طول می کشد تا تمام فایل های مورد نیاز کپی شود و سپس ویندوز ۱۰ شروع به نصب کند. همچنین اگر تشخیص داد که می تواند به اینترنت متصل شود، به روز رسانی ها را نصب می کند. در رایانه ای با درایو SSD، این مرحله به طرز شگفت آوری سریع است.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

پس از اتمام نصب، ویندوز ۱۰ حداقل یکبار راه اندازی مجدد می شود تا اولین اسکریپت های پیکربندی اجرا شود. منتظر بمانید تا روند به پایان برسد. اگر پیغام زیر را مشاهده کردید، می توانید با فشار دادن Restart now از انتظار چشم پوشی کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

در حالی که منتظر هستید، ویندوز ۱۰ وضعیت “Getting ready” را به شما نشان می دهد.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

در این مرحله از مراحل نصب، ممکن است شاهد چند بار راه اندازی مجدد باشید. نگران نباشید، آن ها طبیعی هستند.

نحوه سفارشی سازی نصب ویندوز ۱۰ (مراحل راه اندازی)

پس از اتمام راه اندازی مجدد، ویندوز ۱۰ از شما می خواهد منطقه ای را که در آن زندگی می کنید انتخاب کنید. کشور خود را از لیست انتخاب کرده و سپس روی Yes کلیک کرده کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

از شما خواسته می شود طرح صفحه کلیدی را که می خواهید استفاده کنید تأیید کنید. مانند تصویر بالا گزینه United States را از لیست انتخاب کرده و Yes را فشار دهید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

در اینجا باید زبان فارسی را به ویندوز اضافه کنید (تصویر زیر). روی گزینه Add layout کلیک کنید و زبان persian را اضافه کنید. همچنین می توانید پس از نصب ویندوز ۱۰، صفحه کلیدهای جدیدی را اضافه کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

در صورت اتصال به اینترنت، ویندوز ۱۰ چک می کند که آیا به روزرسانی موجود است یا خیر. در چنین صورتی، آن ها را بارگیری و نصب می کند. در این مرحله نیاز به انجام کاری ندارید. فقط صبر کنید.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)

از شما خواسته می شود نحوه راه اندازی ویندوز ۱۰ را انتخاب کنید. اگر رایانه شما متعلق به سازمانی است (به عنوان مثال، شرکتی که در آن کار می کنید)، “Set up for an organization” را انتخاب کنید و از حساب تجاری خود برای ورود به سیستم و دسترسی به منابع استفاده کنید. در غیر این صورت، “Set up for personal use” را انتخاب کرده و Next را فشار دهید. از آنجا که راهنمای ما برای کاربران خانگی است، این همان چیزی است که ما نیز انتخاب کردیم.

آموزش نصب ویندوز 10 (برای مبتدی ها)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *