تا به امروز ۴ نوع اسکریپت برای ۳D Max معرفی شده. اسکریپت اصلی که در یک پرونده MS است، نسل جدیدتر در یک پرونده MCR ، اسکریپت رمزگذاری شده توسط یک فایل MSE و بسته Zip (فشرده) که با یک پسوند MZP مشخص شده است.
در این مقاله، از بین صدها اسکریپت رایگان در سراسر وب، مفیدترین ها را برای آموزش انتخاب کرده ام.
لطفا توجه داشته باشید که این اسکریپت ها توسط افراد مختلفی ایجاد شده اند و به همین دلیل ممکن است کیفیت های متفاوتی داشته باشند. حتماً دستورالعمل نحوه نصب آنها و نام پوشه هایی را که می توانید در آن اسکریپت نصب شده را پیدا کنید بررسی کنید.
نکته بسیار مهم: روی نام هر اسکریپت کلیک کنید تا دانلود شود!
F generator+multitexture– اسکریپت Floor generator برای تولید کفسازی های متنوع با یک کلیک ساده + اسکریپت multitexture برای تکسچر دادن با یک کلیک ساده! این دو اسکریپت بسیار کاربردی هستند بخصوص برای رشته های طراحی. در ابتدا توصیه می کنیم حتما این دو پلاگین را دانلود کنید.
Sweep Profile – اسکریپتی برای استفاده سریع و راحت از پروفایل ها. می توانید از این اسکریپت برای ایجاد شکل ها و ساختار ها با استفاده از یک ویرایش سریع استفاده کنید. این اسکریپت شامل بسته Trackscripts با ۴۰ ابزار آماده برای استفاده از پروفایل های معماری است.
Superflow Script – Superflow Script سلسله مراتب و محور چرخش اشیاء را تعیین می کند و به شما امکان می دهد اشکال، ساختارها و انیمیشن های پیچیده ای را ایجاد کنید.
Dimension – ابزاری برای مقیاس (اندازه) که همانند افزونه modifier کدگذاری شده است.
Welder – ساختار های جالب را به هم متصل می کند.
Bone Stretch 101 – این ابزار باعث تغییر رنگ ساختار ها بر اساس مقدار جمع شدگی / کشش می شود و در صورت فراتر رفتن از حد آستانه مطلوب، بازخورد را در اختیار کاربر قرار می دهد. با حرکت دادن نشانگر نوار به سمت چپ و راست، مقدار آن تغییر خواهد کرد.
Overlay_t 1.2.0 – Overlay یک افزونه و ابزار اصلاح کننده برای پوشش دهی صورت ها و چند ضلعی های قابل ویرایش دو بعدی و سه بعدی است. این محصول برای ۳ds Max 2008 و نسخه های بالاتر ۳۲ و ۶۴ بیتی ساخته شده است.
Scene Light Multiplier – این اسکریپت به شما امکان می دهد تمام چراغ های صحنه خود را با زیاد کردن مقدار light multiplier چند برابر کنید یا در قسمت set all light multiplier to آن را تنظیم کنید… شما می توانید انتخاب کنید که کدام چراغ در مرکز توجه قرار داشته باشد.
SuperPainter 2.0.0 – اسکریپتی که به شما امکان می دهد اشیاء را در مناطق خاصی توزیع کنید (کپی و جایگذاری کنید).
– Max Render Layer با استفاده از این اسکریپت در زمان رندرگیری به طور قابل ملاحظه ای در وقت خود صرفه جویی می کنید. با کمک این ابزار قادر خواهید بود به طور شهودی متریال های مختلف، خصوصیات شی، ویژگی های نور، تنظیمات رندر و موارد دیگر را بدون ایجاد اشیاء تکراری ببینید و تنظیم کنید. با یک کلیک می توانید همه رندر ها را به طور همزمان انجام دهید و مشاهده کنید.
Prism Photon 1.0.0 – این اسکریپت پرتو ذرات نور (شامل کد منبع) و پراکندگی فوتون ها را برای همه رنگهای رنگین کمان شبیه سازی می کند. کاربر می تواند به شدت رنگ های زرد، فیروزه ای و بنفش بیافزاید تا به جلوه مطلوب برسد.
SuperGrass 0.6.5 – این افزونه به شما امکان می دهد برگ های تکی چمن، دسته های چمن، یک تکه چمنزار یا دشت های چمنی را ایجاد کنید. موقعیت و شکل ظاهری برگ های چمن در یک چمنزار یا دشت چمن می تحت تأثیر صحنه ها تغییر داشته باشد، و حرکت برگ ها با استفاده از داده های میدانی قابل تغییر است. در داخل این اسکریپت یک ابزار با نام Mental Ray grass shader قرار دارد که ظاهر واقعی تری به برگ های چمن در شرایط آب و هوایی مختلف می دهد.
Molecule Importer 1.2.0 – Molecule یک اسکریپت برای DS Max 8/9 3 است که در ایجاد و رندرگیری مدلهای مولکولی کمک میکند.
Stone Placement Tools– این اسکریپت دیوارهای سنگی، سنگ فرش و الگوهای سنگی نامنظم را برای مصارف مختلف ایجاد می کند.
Fracture Voronoi – این اسکریپت هر بافتی را با حفظ حجم اصلی اش می شکند.(تغییر حجم و کیفیت ندارد)
Wave Generator – این اسکریپت به شما امکان می دهد در هر زمان که خواستید امواج واقع گرایانه بسازید.
Texture Atlas Generator – این اسکریپت به شما امکان می دهد در خارج از ساختار شکل، یک نقشه از بافت آن تولید کنید و مقدار UV را دستکاری کنید. (و در صورت لزوم ساختار آن را نیز دستکاری کنید).